Inte som förväntat

Idag har det varit en både bra & lite sämre dag. Skolan har gått bra, men sen när jag kom hem till lägenheten så hade min 8åriga hund lagt en hög med bajs på vardagsrums-golvet. Inte så värst trevligt paket när man kommer hem. Men han är sjuk, och det är inte hans fel på något sätt om ingen är hemma dom tiderna alla är borta och kan inte gå ut med honom.
 
Men sen så fick jag även veta att jag endast får 4440kr för mitt 11cm ärr vid knät efter operationen. Min förväntan var mycket högre och är besviken. Jag fick en exakt samma summa som för det ärr jag har på hälen som jag fick för 6 år sedan. Tycker då att det här ärret är mycket större och synligare och jag tycker man borde få mer procent för det. Men jag lever inte i en lyxvärld och har aldrig gjort det heller. 
 
Det är ju tur att jag fått sommarjobb och kommer tjäna in en liten slant extra som jag kan unna mig åt efter sommaren. Mina beräkningar på allt jag behövde bara försvann i det tomma intet. Får leva med mitt fula äckliga ärr hela livet, men men.. det är ju ingenting? Eller hur? 
 
Ni som kanske inte alls vet vad jag har gjort, ni kan läsa vidare och få reda på vad jag har gjort. JO! Det är så att för lite mer än ett år sedan så ramlade jag på min cykel, då jag satt på pakethållaren och försökte cykla, med en cykel som var vinglig. Det gick inte som förväntan, och jag fick en fraktur i knäleden och foten. Jag hamnade på sjukhuset i en vecka och fick operera in en platta med 1 skruv och 4 spikar i knät. Än idag har jag otroligt ont där detta är placerat och kan inte alls göra saker som jag gjorde förut. Jag kan värken hoppa, springa eller ha kul utan att få ont, tyvärr så kommer jag ha det här problemet hela livet men att jag vänjer mig mer och mer och det blir bättre tillslut. Men jag kommer inte kunna jobba på alla jobb, jag kommer ha svårt att simma, springa och hoppa i livet utan att få ont, en massa saker som jag inte alls orkar ta upp just nu.
 
 


Kommentera inlägget här:
Jag fotograferar med min iphone 6s & Nikon D3100.
Jag vill gärna ha kritik gällande min fotografering då jag vill utvecklas!









Kom ihåg mig?
Tjena! Mitt namn är Emma och jag är 21 år "gammal". Jag arbetar som vårdbiträde på ett fantastiskt boende men har även intresse för fotografering och grafiskt skapande. Är bosatt i Västerås. Jag bloggar lite om allt möjligt, förmodlingen kommer du att se många foton!

madetoknow