Objektiv till Nikon

Idag har jag suttit och kikat runt på olika objektiv till min Nikon-kamera. Jag vart intresserad utav två objektiv, ett fast objektiv och ett zoom objektiv. Men det är inte de bästa & inte det sämsta (vad jag har läst) så vi får se. Det blir mina första objektiv till den här kameran då jag fotograferar med standard objektiv. Då jag måste anpassa mig efter min budget så kan jag inte lägga ner flera tusen på ett objektiv, så det blir två mycket billigare varianter tills jag har lärt mig mer, och eftersom jag inte fotograferar för något speciellt så tycker jag att dom blir perfekta till en början! Så hoppas jag att jag inte ångrar mig, för ändå är det pengar!
 
AF Nikkor 50mm f/1.8D 

Ett fast objektiv med en otrolig skärpa så länge man har rätt ljus & inställningar. Några recensioner från Fotosidan:
PLUS: Skärpa, vikt, bländarring, färgåtergivning.
MINUS: Dyrare än canons motsvarighet. Motljusskydd medföljer ej.
PLUS: Billigt, skarpt och lätt...
MINUS: Plastigt är väl inget plus direkt...
Det tycker jag låter skapligt bra för ett objektiv som inte kostar så mycket! :)
 
  Nikkor AF-S VR 70-300 f/4.5-5.5

Ett telezoom objektiv med en otroligt bra skärpa till 200mm, otroligt bra kap! Några recensioner från Fotosidan:
PLUS: Grymt bra VR i denna.. Skärpan är riktigt skarp
MINUS: Möjligen vikten och inget stativfäste
PLUS: Skärpa över förväntan, kvalitetskänsla som slår andra liknande produkter.
MINUS: Egentligen inga...
 
Vad tycker ni om dessa? Jag hittar inga större fel som hobbyfotograf!


Kommentera inlägget här:
Jag fotograferar med min iphone 6s & Nikon D3100.
Jag vill gärna ha kritik gällande min fotografering då jag vill utvecklas!









Kom ihåg mig?
Tjena! Mitt namn är Emma och jag är 21 år "gammal". Jag arbetar som vårdbiträde på ett fantastiskt boende men har även intresse för fotografering och grafiskt skapande. Är bosatt i Västerås. Jag bloggar lite om allt möjligt, förmodlingen kommer du att se många foton!

madetoknow