Dyrt med smink...

Jag har funderat och kikat massor på olika videos där folk sminkar sig, därefter har jag kollat upp dessa grejer som verkar vara bäst, sparat sidan och skrivit ner priset. Jag gör detta för att jag verkligen skulle behöva byta ut mitt billiga dåliga h&m smink mot något betydligt bättre, men jag gillar verkligen inte summan. Efter att ha fått med primer, foundation, concealer, puder osv osv så hamnade slutsumman på nästan 2000kr, då är inget av detta någon mascara, läppstift, ögonskugga och inga penslar. Jag vet inte riktigt hur jag ska göra, det jag skulle behöva är tips från allt och alla. Jag har ju bara som sagt kollat på youtube efter vad andra använder, jag vill ändå ha bra smink, något som håller och så att jag ser bra ut när jag väl vill sminka mig. Ge mig massor med tips. 


Puss & godnatt!


Josefine    •     •   http://hosjosefine.blogg.se/

Det finns säkert bra smink till ett billigare pris, hoppas jag iallafall :)

Svar: Det får man hoppas :D
Emma Nähr

Louise - vitmossa    •     •   http://vitmossa.blogg.se

Kan tänka mig att du tittat på mer kända yt-sminkare med några tusentals tittare, och de köper ju inte in all smink själva, de får ju för att göra reklam för olika produkter. :)

Sminkar du dig så mycket att det är värt 2 000, så kör för det. Själv skulle jag aldrig ge de pengarna. :)

Svar: Haha nej jag vill verkligen inte betala 2000kr, speciellt inte när jag inte ens använder upp sminket innan det har blivit "dåligt". Så nja, vill verkligen inte lägga ut så mycket :)
Emma Nähr

Ida - foto & häst    •     •   http://prinsesc.blogg.se/

Smink är så himla dyrt ja!! Helt sjukt egentligen haha. Men de är ju betydligt billigare i USA än i Sverige. Sephora i USA har billigare priser än Sephora här i Sverige liksom. Men USA har alltid haft billigast smink, vet inte riktigt varför.. och har alltid varit dyrast här i Norden haha :')

Svar: Haha. Man får gå med halvt sminkat ansikte i ett halvår innan man har råd med den andra halvan. Eller så har man bara råd med en sak, så hinner man använda upp den produkten innan man ens har hunnit köpa en annan produkt. Nä, jag vet inte riktigt, jag försöker att använda så lite smink som möjligt, men ibland vill man se flawless ut. ;D
Emma Nähr

Matilda - tonårsliv i rullstol    •     •   http://skogsrusset.se

Helt sjukt..

Svar: Ja, tyvärr :/
Emma Nähr

isabellavallberg.blogg.se    •     •   http://isabellavallberg.blogg.se/

Beautyjoint.com har någolunda billigt smink checka in där! :D

Svar: Det ska jag absolut göra! Tack så mycket :D
Emma Nähr

Sofie    •     •  

Börja med att köpa några saker i taget. Jag har ett väldigt stort intresse för smink men inte riktigt budgeten för att köpa massor av saker på en gång. Speciellt inte nu när jag och Linus inte bor hemma längre. Senast började jag med att köpa concealer, foundation och puder. Det beställde jag från craycray.se och där har dem både billigt och dyrt smink. Min concealer kostade 60kr, och det är en av dem bästa concealerna jag testat(och jag har hunnit några stycken), min foundation kostade 150 och pudret kostade runt 100-lappen. Min hy är helt flawless efter den här. Älskar det. Jag fortsatte att använda mitt skit smink under vecko dagarna och använde det bra när jag skulle göra något speciellt. Sen köpte jag bara lite saker varje månad tills jag kunde börja använda allting som var bra och kastade allt som inte funkade. Ibland tror man att det dyra är bättre men det gäller att kolla massor av recentioner från flera personer och tänka på vad man har för hudtyp själv innan😊

Svar: Hmm... Jag skulle behöva tips på märken och just vilken som är bra. Hört många olika åsikter om tex MAC, NYX, The Balm. Det är alltså dessa extremt dyra "bra" märkena. Men jag kan tänka mig att Isadora, Maybelline, Loreal och många andra märken, är tillräckligt bra. Jag kan tillexempel inte ha foundation på näsan då de blir så kakigt, äckligt, det ser inte alls nå bra ut. Antingen är jag för fet eller så är jag för torr. Men jag har inte råd att testa alla dessa märken. Får helt enkelt se hur det går!

Det finns sjukt många märken som jag skulle vilja testa som kan vara lite svåra att få tag i som man bara kan beställa... Haha. Lite enklare att få ner på stan och kolla om färgen passar mig osv. Men får testa Craycray.se! :)
Emma Nähr

Sofie    •     •  

Klart märken som The balm är bra, deras ögonskuggor är gudomliga och revlativt prisvärda men Morphe brushes och Make up revolution's ögonskuggor ligger på ungefär samma kvalite och kostar betydligt mycket mindre.
Om du har problem med kombinerad hud så är det första du borde börja med att hitta en bra hudvårds serie som kan hjälpa till stt motverka torrhet och det feta i ansiktet. Alternativt att man använder feta och återfuktande krämer och produkter där man är torr(eller vanlig olja, jag använder barnolja på mina torraste partier när de uppstår) sen någonting som motverkar det feta på näsan och resten av ansiktet där man får mer fett än vanligt.
Sen kan en primer hjälpa till väldigt mycket också. Jag trodde ärligt inte att det skulle göra någon skillnad med att använda primer. Men nu när jag har använt primer ett tag så har det blivit mycket finare och ser inte lika kakigt ut, min primer kommer från maybelline baby skin och kostar 100kr på hm. Bästa investeringen någonsin, sen finns det säker bättre ute på marknaden som både är billigare och dyrare men den är lätt att få tag i och håller länge. Finns så många små saker som man kan göra för att få skillnad på sminket:)

Svar: Tack för alla tips! Du är bäst :D
Emma Nähr

Kommentera inlägget här:
Jag fotograferar med min iphone 6s & Nikon D3100.
Jag vill gärna ha kritik gällande min fotografering då jag vill utvecklas!









Kom ihåg mig?
Tjena! Mitt namn är Emma och jag är 21 år "gammal". Jag arbetar som vårdbiträde på ett fantastiskt boende men har även intresse för fotografering och grafiskt skapande. Är bosatt i Västerås. Jag bloggar lite om allt möjligt, förmodlingen kommer du att se många foton!

madetoknow